Drgania aut BMW z silnikiem N63 – co jest powodem i jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW – drgania pojazdu z silnikiem N63
Posiadam BMW z automatyczną skrzynią biegów. Po rozgrzaniu auta czuć drgania pojazdu, ale nie na kierownicy. Po zdjęciu nogi z gazu oraz podczas hamowania, gdy przełączę na tryb N, to drgania ustają. Co jest powodem takiego zachowania mojego auta?
Problem dotyczył BMW 5 F07 (wersja Grand Turismo) z silnikiem N63, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars – powody drgania aut BMW z N63
Z opisu wynika, że drgania są odczuwalne gdy silnik pracuje na wolnych obrotach i jest obciążony. W modelach z silnikami N63 pojawiają się dość często problemy nierównej pracy silnika na biegu jałowym spowodowane wypadającymi zapłonami. Przy ośmiocylindrowym silniku takie zjawisko odczuwane jest jako drżenie.
Może się ono nasilać przy obciążonym silniku
- włączony tryb Drive lub wsteczny (R),
- pracujący kompresor klimatyzacji,
- obciążenie pompy wspomagania przy mocnym skręcie kół.
Wypadające zapłony mogą być spowodowane problemami ze wtryskiwaczami paliwa, cewkami, świecami zapłonowymi lub niską kompresją.
Wszystkie te zjawiska pojawiają się często w tym modelu silnika nawet przy niewielkich przebiegach rzędu 50-60 000 kilometrów. Wtryskiwacze paliwa jak i cewki zapłonowe były wymieniane w ramach Akcji Technicznej BMW AG.
Dla postawienia trafnej diagnozy konieczna jest pełna diagnostyka komputerowa pojazdu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wibracje i odpalanie silnika w BMW bez koła pasowego – czym to grozi?
- Wibracje nadwozia w BMW z silnikiem Diesla – jak to naprawić?
- Odgłosy i wibracje z dołu nadwozia w BMW – co jest powodem i jak naprawić?