Silne wibracje nadwozia po wymianie rozrządu i koła dwumasowego w BMW
Pytanie kierowcy BMW
Mam problem z moim BMW. Po wymianie rozrządu i koła dwumasowego pojawiły się wibracje lewarka zmiany biegów i w całym samochodzie są odczuwalne wibracje.
Mój obecny mechanik mówił, żeby wyważyć wał, bo wszystko wygląda OK. Po wyważeniu wału dalej to samo. Nie da się jechać samochodem na autostradzie, bo wibracje przy prędkości powyżej 80 km/h są bardzo mocno odczuwalne.
Problem dotyczył modelu BMW F30 320d, ale zdarza się w innych BMW serii F.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Jeśli opisane wibracje pojawiają się tylko w trakcie jazdy przy prędkości powyżej 80 km/h, to są związane z elementami układu jezdnego:
- koła,
- piasty,
- półosie.
W tym zakresie należy szukać rozwiązania. Najczęściej dochodzi do „rozważenia” kół i drgania pojawiają się, przy określonych prędkościach. Mogą one zanikać lub zmniejszać się zależnie od danej usterki. Jest to związane ze zjawiskiem wpadania w rezonans elementów karoserii pod wpływem drgań kół lub ich elementów.
Postawienie trafnej diagnozy wymaga wykonania diagnostyki pojazdu i układu jezdnego.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wymiana łańcucha rozrządu – po jakim przebiegu?
- Metaliczny dźwięk z rozrządu w BMW – jak naprawić?
- Metaliczny dźwięk z rozrządu w BMW 5